2009年2月10日星期二

法律


身處在一個社會,無論大家想或是不想,都要遵守法律。除非你真的不知有關法律而犯法,例如你不知道帶超過60支煙返港入境係犯法,否則你就算係犯法,都會知道自己係犯緊法,例如亂丟垃圾或者唔跟紅綠燈過馬路。

講到法律,我今日過馬路時諗到一樣嘢。

交通燈的存在,其中一個很重要的原因是以最低的成本,規管道路使用者,包括駕駛者及行人使用道路的時間,同時亦保障道路使用者的安全。使用交通燈能保障安全,大前提是大家都遵守燈號。

不過,是否遵照燈號過馬路,就肯定不會被車撞倒呢?
另外,若不遵照燈號過馬路,是否肯定會被車撞倒呢?

若你是有眼有耳有判斷力的話,當沒有車駛來時過馬路而被執法者撿控,這又是否合理呢?
若交通燈壞了,長期都亮紅燈,大家又會否依法而不過馬路,直至燈號變回正常?法例又有沒有對此作出定義?

法律有沒有解釋到,為何要信任燈號而不相信自己的眼和耳?
若是自己的腦袋有問題,紅燈也會看成綠燈;或者會以為紅燈才應該過馬路?

但若腦袋沒有問題的話,那人肯定比燈更可靠,因為你有交通燈沒有的能力,就是能判別車是停還是正衝過來,而交通燈只一直在「默守成規」地於不同時間亮起不同的燈號。





當然,我不認同一個沒有法律的社會,只是強調法律很膚淺,不能解決社會所有問題。

好多人以為法律可以規管好多問題,或者將法律同道德扣上關係。當社會出現道德問題,班議員就經常話要立法、修法、加強執法等等……事實上,又係唔係咁就得呢?


再講,法律規管了一夫一妻,但這並不代表你不能在有夫或有妻下擁有多一個或多個情人,只是法例不容許你有注冊超過一個合法的妻子或丈夫。

大家都會明白,法律不能這樣寫:「市民同一時間只能愛上一個人。」我更相信法律不會這樣寫:「市民不能在與配偶發生性行為時,在腦海幻想另一個他/她愛的人。」

(蒙眼的女神,看來還意味法律是存在盲點的)

2009年2月8日星期日

Sociology

If you were to randomly ask 100 people in the US, "why do couples marry?" it is a safe bet that at least 90 of them would reply, "People marry because they fall in love."

Most of us find it hard it imagine a marriage being happy without love; for the same reason, when people fall in love, we expect them to think about marriage.

But is the decision about whom to marry really just a matter of personal feelings? There is plenty of evidence to show that if love is the key to marriage, Cupid's arrow is carefully aimed by the society around us.

Society has many "rules" about whom we should and should not marry. In all states but Massachusetts, the law rules out half the population, banning people from marrying someone of the same sex, even if a couple is deeply in love. But there are other rules as well. Sociologists have found that people, especially when they are young, are very likely to marry someone close in age, and people of all ages typically marry others in the same racial category, of similar social class background, with about the same level of education, and with the same degree of physical attractiveness. People end up making choices about whom to marry, but society narrows the field long before they do.


Sociology - John J. Macionis 12th Edition

2009年2月7日星期六

有線更換解碼器

「有線寬頻主席吳天海表示,公司在今年會全面為客戶更換新一代解碼器,以解決非法盜看問題及提升收看節目質素;有線電視亦已為今年第四季推出高清電視節目而作出準備,現在正逐步加入高清節目內容及提升傳送技術;此外,公司將準備推出第三代寬頻服務。」



今次睇吓你又會點玩先。斷估你都係會用nagravision,因為你無乜錢買貴嘢。你而家行嘅Nagravision 1 畀人破咗,而N2響美加又畀人爆埋,所以有線今次個鎖碼系統應該係N3。

以我所知,N3嘅破解難度極高,所有今次有線至少頂到3至5年。不過,最大問題係有線仲有無人睇。

News is a "Public Service"

吉叔今日點咗一句。

我怕我唔記得,所以我寫低。

2009年1月30日星期五

Dry Martini

很久沒有外出喝酒。今天下午,我點了一杯Dry Martini。

看似是高興的二人聚會,應該喝 Pina Colada 或 Margarita,至少感覺會好一些。

不過,我正為一個很複雜的問題而煩惱,就是「妻子」是「家人」還是「情人」?

不要答我兩者也是。任你如何想,都不會幻想到可以跟你的「家人」談情吧!

今晚可再多來一杯 單一麥芽威士忌加冰,讓我找到答案。

音樂 - 隨身音樂

Sony 曾是隨身音樂的領導人。以住大家所叫的Walkman, Dicsman,跟本就是Sony 所註冊的商標。Panasonic, Awia等公司都只能叫 Portable Cassette Player, Portable CD Player,而不能用Walkman, Discman。不過,香港考試局當時的考試指引,就指示考生不能使用有收音機功能的「Walkman」,在英文聆聽試中接收訊號,這意味各考生可以用其它非Sony的收音機隨身音樂機來考試。

我要強調:「只有這樣白痴的考試局才有這樣白痴的學生。你們的所作所謂,都要負責的。」

從Walkman, Discman 到 MD Walkman,Sony 都是市場上的大哥。不過到了mp3的年代,卻是apple 擔正主角。現在就算是車內的機頭、家中的音響放大器,都會有iPod連接頭,什麼都要配合iPod才有市場。

返回隨身音樂來。現在大部分手機都能聽mp3,因此買mp3來聽歌的人亦少了。隨身聽音樂,簡單者除了手機外,也不外乎是用iPod等所謂mp3機。

用手機聽歌,音質好極有限。
用mp3機的話,追求音質者,iPod絕對不是首選。長話短說,若有人拿起iPod配上我所提及過,價值3000.00的Shure ec530耳筒,聽他「單撈」來的192kbits mp3,然後說自己對音質如何執著,你至少可以在心裡想:「你食屎喇。」當然你也大可以兜口兜面問佢:「Sennheiser ie8 同 shure 有乜分別,你又多唔多玩 akg?」旁敲側擊起佢個底。無論佢答唔答到你,你都有一句必殺後著,就係腰到應嘅一句:「乜mp3音質好過PCM咩?」

iPod 多人用,但多人用嘅嘢就唔代表音質素。有留意呢方面嘅人,都會知iPod的音質級數去到邊。

若然有人用Gigabeat, Iriver, Iaudio,咁就應該有啲料到。進一步嘅話,就再睇埋佢嘅耳筒,係唔係類似Sennheiser, AKG, Audio Technica 等等,咁就可以進一步肯定。當然,佢可能都係經朋友介紹而買,佢自己乜都唔識。


當然唔係個個聽歌都要求好音質,但我最「開心」就係見到啲人用iPod配貴耳筒聽翻版mp3,然後強調自已幾咁有音質要求,幾咁有生活品味。我開心,係因為個把口又多一件「玩具」。

2009年1月28日星期三

音樂 - 音樂儲存及格式

黑膠唱片將音樂紀錄及保存的方式揭開了新一頁。

流行的音樂紀錄方式包括黑膠唱片、錄音帶、鐳射唱片、MD等;若果係Hi-Fi玩家嘅話仲應該會知道有樣嘢叫DAT, dcc, SACD等。

無論用乜嘢方式儲存檔案,其實當中都包括兩樣嘢,就係儲存介質同格式。

到咗而家,大家都唔會再再理會儲存方式入面嘅格式,例如CD, DAT 係用PCM、SACD就係用 DSD、MD就係用ATARC。

理論上,CD都可以行DSD,而事實上其後發展嘅MD係可以行PCM,Hybrid 嘅SACD亦係行PCM。

個道理就好似你可以將一個文件製作成txt, word doc, pdf,又可以scan 做 tif, jpeg,呢個就係格式。呢一個file又可以儲存響你個harddisk,你又可以燒落CD,又或者你放入手指入面。


到咗而家,大家都應該唔會唔知乜嘢係mp3。經過多年發展,mp3已經係一個極高支援性嘅檔案。你部電部係行Windows XP 加Windows Media Player嘅話,一定開到mp3。而家無論係手機、所謂嘅mp3機、DVD機都能夠play到mp3。

除咗mp3外,仲有其他唔同類型嘅格式,包括wma, lossless wma, aa3, aac, ra 等等。

講返mp3,其實mp3跟本就唔係一個理想嘅format,因為佢係會將音樂有破壞地壓縮。無論你係用128kbit, 256kbit, 320kit ,都一定唔會高過原本CD嘅質素。mp3係會將好多聲音資訊消除,好多假設人耳唔係咁聽得到嘅聲音都會無咗。

若然大家經常強調對音樂質素有要求,會大大聲聲話畀人聽你會用shure SE530嘅話,請大家順便用CD/DAT聽歌,一係就將CD轉做wav,即係CD原本嘅PCM format。

我唔係話PCM 係一個好出色嘅格式,但至少一定唔會差過mp3。只要用digital來記錄音樂,就一定有loss。

我見過大把人,聽mp3但係用shure 耳筒,以為自己好識聽歌咁。聽mp3嘅話,我畀唔到一個理由我買一對過$500嘅耳筒。呢個世界好多白痴仔,隨街都見到一班。

想知mp3 同 PCM有乜分別,自己將同一隻歌分別以 mp3同wav錄落你部mp3機度,自己聽幾次,就會發現好大分別。就算你唔係乜HiFi耳,都會聽到兩樣係好唔同嘅嘢。

2009年1月26日星期一

音樂 - 音樂版權



林夕剛在頒獎禮上說過:「聽歌係最好的娛樂。」我對此十分認同。
我們總不能在沒有付出下享用別人的成果,因此我經常建議大家買唱片。
真的沒有金錢,那就少買一點衣飾、少吃一點零食吧!
我還是這樣老套,會去買唱片的人。由於家中面積太小,因此唱片都將放不下來。不過,只要我還會聽新歌,我就會買唱片。

我曾聽過有人對我說:「洗乜買吖!上網download 大把喇。乜你唔識咩?」
「你幾時開始用電腦?」我問。
「中五。做乜咁問?」她答。
「無嘢。你知唔知乜嘢係PNETS?」(我心諗,我大你八年。我中一玩電腦,中四上網就起FTP同人交換嘢,每個月畀PNETS 都畀過千,你同我講download?我用電腦時,你隨時仲食緊奶。)
「係唔係以前用來交換嘢,類似foxy嘅嘢?」她問什麼是PNETS。
「類似喇……」


我真係想同佢哋講,我唔係唔識download,只係我尊重人啫,乜你阿媽阿爸無教你唔好偷嘢咩?

若依據唱片的license agreement,大家就算買了碟,都不能複製,即大家都不能將唱片內的歌曲轉作電腦格式。不過,當大家都不買唱片時,有人會買唱片,然後過落電腦或者mp3機聽,佢哋都已經多謝你都嚟唔切。(各唱片公司,快啲多謝我喇!)


當母親節時,你或許會跟媽媽唱一首《真的愛你》、《MaMa I Love You》,答謝她每一天勞心勞力地為服侍你們……

當公開考試期時,你或許會聽一首《強》,讓自己堅持下去,為明天的考試作最後衝刺……

當你表達你的愛意時,你或許會用《有著你…多麼美》,來贏得美男歸……

當你在某一天於街角上遇到舊情人時,你或會在回家後聽一首《對不起 不是你》來釋放心裡的痛……

當你在利用他們的時候,那他們呢?那些作曲、填詞、編曲可以怎麼樣?
給他們一點支持。尊重自己,尊重別人,多買一些唱片,少下載一些歌曲。

2009年1月25日星期日

張國榮

當年香港其中一間大型本地唱片公司就是華星,旗下男有張國榮、女有梅艷芳。

張國榮其中一隻大碟為名同大碟《張國榮》。
這是我其中一隻 all time favourtie,唔洗set program 可以順推落去聽晒成隻碟。
除咗歌之外,佢個封面亦都好得。紅色西裝,當然應該唔多人敢著。



歌曲
01. 愛慕 **
02. 迷惑我
03. 情到濃時
04. 隱身人
05. 當年情 **
06. 愛的抉擇
07. 有誰共鳴 **
08. 烈火邊緣
09. 愛火 **
10. Crazy Rock
11. Miracle (麥潔文) **

**為本人推介。

2009年1月23日星期五

生命計時器

或許這是人類的忌諱,所以人都總不太想提及死亡,而且亦較少正視死亡。由於農曆新年將至,因此我亦提早發布這篇短文。

有幸在寶山內的其中一個課程是討論生死的。
首節課堂,教授跟我們說:「我父母給予我很精采的生命,但同時他們亦給予我一個未來的「死亡」。只要我們一出生,那個死亡的計時器就會開始倒數。沒有人能拒絕戴上這個計時器,而且計時器亦不到我們控制。至於是由誰控制,不同的人會有不同的意見,這個不是我們討論的題目。」

我們雖然無法控制計生命計時器,但我們都應該好好計劃人生,否則當你知道計時器就快歸零時,你會後悔你有很多想做、想試、想玩的東西或事情都無法完成。

求什麼

瞓醒過後,昨天的事都只是夢一場。既然如此,又為什麼對事情有那麼多擔心。

就算什麼都沒有,生命還在便已很好了。

2009年1月22日星期四

沒有失戀

「沒有失戀的,你只可以說是停戀。你跟他活得高興的回憶,永遠都在你心中,永遠都不會失去。你停戀後,將那些記美好的回憶都忘記得一乾二淨,那才是失戀。到你失去了那些美好的回憶時,你才應該痛哭一場。」

2009年1月18日星期日

養壞個仔要四球

(先指聲明,下列內容為保持原汁原味,粗口橫飛,同而家立會陳議員講嘢用字無乜分別)

生個仔出來,總想個仔生活好一點。雖然我未有如此福氣,但若果有我就反返轉,想個仔辛苦啲。

我老豆嗰一代人(我指係嗰一代整體情況,唔係淨係講我屋企),六、七個兄弟姊妹迫埋一間房,入小學就要幫屋企手賺錢,咪有係咁樣大。我有問過我的老細,佢同我老豆差唔多大。佢話:「咪又係咁x樣生活。以前有兄弟姊妹,仲開心。老豆老母唔x響度時,大家姐咪係第二個老母,我哋唔讀書咪打x到我地飛起。佢做埋老母嗰分,咪一樣讀到書,仲差啲就讀到大學,係屋企無錢供佢,佢咪要出嚟做嘢,幫屋企手供我哋讀書。」

「咁佢咪好x灰?」

「佢而家都讀完Master九世喇。有心讀,點會有得讀,香港好x公平。三哥出身後,佢咪有錢囉,之後咪有讀到。而家啲細路都無x心機讀書。世界好,唔知辛苦,屋企大爺咁x樣。我得個獨女,中四喇,乜都唔x諗。早知我就唔好咁縱佢,等佢知道世界艱難。」

類似嘅故事,我從我老豆口中都有聽過。

「以前阿爺個邊個邊個朋友,我都識,你細細個都去過佢屋企。其實佢好x有錢,但佢生咗個仔後,怕個仔會畀錢縱懷,所以由大屋搬細屋,又賣埋架車,等個仔無乜物質享受。佢就堅呀,為x咗對仔女,真係捱足廿年無得享無得玩,就係想對仔女知道世界唔易撈。佢對仔女最後都好x生性,完全唔二世祖,兩個都出生得好,自己搵到,阿爺啲生身家兩個唔都願爭,個老豆死得眼閉呀。」

2009年1月17日星期六

發夢

久唔久總會發吓白日夢。近排同同學等上堂前傾計,響度發白日夢,講「如果咁咁咁就過癮。」

以下係我嘅如果咁咁咁(新年願望)……

  1. 打風日子響「曉廬」住兩晚
  2. 唔洗做,買晒嘢食帶晒書同CD/DVD落船,響東博寮海峽住一個星期
  3. 買一部二手跑車款電單車,兼且畀我有足夠空間同工具去將成部車拆散晒,研究當中嘅機械
  4. 學整爆破裝置
  5. 去英國賽車學院學電單車
  6. 有時間同金錢整一部行Intel Xeon/ ECC Ram/ RAID SAS 嘅電腦
  7. 去睇一場阿仙奴主場賽事
  8. 搭火車去海南島海口,然後再落文昌住三日
  9. 有一片小田地,畀我種花同白菜
  10. 去睇一個分站一級方程式賽事


上述白日夢,由最難到最容易。最容易的一個,我正計劃落實,相信HK$2500.00可以完成。

2009年1月16日星期五

請大家捐血

紅十字會經傳媒公布,香港捐血數字減少。

本網誌讀者請盡快捐血。

多謝!!