2008年12月12日星期五

Ma Ma I Love You


































































































首次看《法內情》是在家中。我並不是在戲院看的,我想以我當時的年紀,我的父母也不會帶我去看這齣電影。就算我真的入到戲院,我應該在開場不到15分鐘後便睡了。

曾在學校跟同學說這齣電影,但卻沒有同學看過,當時我腦上馬上湧起「我真的老了」這5個字。或許我真的老了。不過,老了也好,老一點的香港人,才會看過這齣戲。

人老了也眼淺了。兒時看這齣電影,還是在家中看LD,當時給我最深印象的一幕,就是葉德嫻在麻雀館出千被人按實雙手,用硬石敲打。我怕得哭了,我怕我頑皮時,爸爸會這樣打我。

早幾天於youtube找片子,偶然看到《法內情》的片段。隨後,我又連結到Maria Cordero的一首歌,那首歌就是Ma Ma I Love You。

潘源浪的佳作不少,除了《最愛是誰》,這首也是我很喜歡由阿潘所填的詞。


Ma Ma I Love You

填詞:潘源良 作曲:Kisaburd Suzuki 編曲:杜自持

乖乖早點去睡 閉上眼進太空裡 我會抹去你的眼淚
那怕變化歲月裡 北風只管呼呼吹 我也會抱你吻你身心裡

願乖乖早點去睡 既已跳進世間裡 去看去聽 你必會累
世界會要你面對 許多紛擾的火堆 告訴我不必孤單 空心碎

愛你是我的生趣 怎麼結果都心醉
無須負重任  催逼一生答謝只須講 Ma Ma I Love You

願你一生不畏懼 世界醉了你不醉 有了智慧再加敏銳
你要往遠遠路去 不管艱辛只管追 我也會暗暗柷褔一千句



當聽到「世界會要你面對 許多紛擾的火堆 告訴我不必孤單 空心碎」的時候,我便發現我比二十年前眼淺得多了。


這段片是《法內情》,並非Youtube所顯示的《法外情》



你要往遠遠路去 不管艱辛只管追 我也會暗暗柷褔一千句

2008年12月8日星期一

aTV 大改革



2008年12月4 日,亞洲電視公布,委任前國泰及電訊盈科管理人張永霖及城市電訊主席王維基,分別擔任該公司的執行主席及行政總裁。

我對於該公司這次重大任命充滿信心,亦相信亞洲電視可以打破一直以來一沉不起的局面。

當天的記者會,我一直坐在家中觀看整個直播,而且亦一邊看一邊拍掌、一邊大叫。這是我有生以來看過最好的一個記者會。最後我守到半夜,錄影了有線直播新聞台重播的記者會。

雖然考試在即,但我也忍不了,重看這個記者會多達3次。

有人認為亞視今次任命,最後也無法改變二奶台的局面。他們通常都會提出這幾個原因支持其想法。
1) 無錢
2) 慣性收視

相信你同我都睇到,當然張永霖同王維基都睇到。不過我唔認為,呢兩個問題會係亞視翻身嘅阻力。

1) 張永霖已經否認,查氏家族會停止注資。當然,管理層委任上述兩人,都有改革的打算,因此投資者早就預期需要繼續投資。何況,就是不轉換管理層,亞視每天運作亦需要資金,而亞視收入少,投資者基本上每天都需要注資。

亞視投資者唔只查氏家族,仲有荷蘭銀行(皇家蘇格蘭銀行)、中信集團、鳳凰衛視有關人士等。荷蘭而家無乜銀用,佢唔畀錢唔奇,查氏家族又可能唔係有好多錢。不過,中信集團要攞錢出嚟,一定唔會唔無,佢點畀同埋畀幾多就另一回事。

入股一間公司投資,至少都會睇佢三、五年。新股東上年先入股,而家玩咗一年,我估佢哋錢彈都應該未玩晒。佢仲有幾多我真係唔知,但點都唔似會無晒錢。搵到張永霖同王維基,都可以話係最後一著,因為兩個都已經係精英中嘅精英。最後一著的話,點都會仲有啲錢畀佢哋玩。更有可能嘅係,佢哋係留咗一大筆錢賭最後一舖,死就死。

最後,張永霖同王維基兩個人都不是白痴,若亞視再沒有投資,他們兩人都不會加入。入去人工都唔係多,我亦唔相信佢兩個人會貪心唔高嘅人工,做樣咁惡做嘅嘢。另外,王維基一直都唔係以錢搵錢的人,佢都話明自己係巧婦,煲慣小米粥(無米粥),所以佢哋都唔會好需要要好大筆嘅資金,將亞視改革。

2)慣性收視的確係有。每個星期尾嘅收視調查,都講咗亞視好唔掂。不過,王維基都講咗,佢唔會玩Drama。佢話人哋做得好嘅嘢佢唔會做。你睇返個市場,夜晚睇Drama嘅人約300萬人,就算亞視做得好,而無線短期計,做Drama嘅質素又唔會點下降,咁即係佢兩個間公司每人會分150人收視。

無線贏晒,經營都唔係話咁舒服,咁亞視贏多150萬人返來,都唔見得有乜好處。

唔玩嗰300萬人,仲有400萬人。當然,淨返嗰400萬人又好可能想睇電視都睇唔到,又或者係認真唔多睇電視嘅人,7除8扣,應該可以頂住收支平衡。食大茶飯嘅張永霖就講,佢係想衝出去全世界。我估佢又未必可以短期內成為世界性嘅廣播機構,我講你都唔信。大家又會諗,唔係香港,咁就應該係中國。不過,王維基都講過,佢唔係同中國好有關係嘅人,打入中國都唔見得容易,特別係而家中國電視業嘅發展已經起步。

好似條條路都唔得,咁又有乜出路呢?

我做佢可能有兩條路。

一) 內容供應者。
傳統電視台係內容供應商,又係媒界。若果佢主力做內容供應,然後賣出去,咁就可以以最低成本打出海外。大家睇National Geographic, Discovery, Fox, BBC....等等等等,都唔洗響香港開個台,佢只係賣內容。

亞洲區嘅高質素內容供應商唔多,大中華區都無乜。亞視行呢條路,先主攻大中華市場,賣普通話嘅資訊、教育等唔同類型嘅片,應該有得玩。

拍一套戲劇,成本點都唔會平。拍一套教育節目,反而仲平,而且賣片可以賣畀好多地區,因為學術,文化差異影響唔大,好多地方都可以睇,套英文字幕又可以買畀歐美。呢一個係低成本高增值嘅路。

仲有,類似嘅片唔只可以賣畀電視台播,仲可以賣畀機構、賣畀大學、賣畀普羅大眾。

點都好,行呢條路一定唔可以再以香港口味為主,一定要睇全世界,少極都要大中華。其實而家嘅National Geographic, Discovery, Fox, BBC等媒體,所包括嘅類別都唔係咁多,仲有好多發展空間。我舉一個例子,我相信專講電腦Gadget、專講遊艇、專講電玩、專講飲酒嘅頻道都唔多。若果等別係服務亞洲區嘅頻道就更少。呢一個market大到不得了,你拍一條片,又可以賣畀好多地方。

二) 財經電視台

睇Bloomberg, 睇CNBC。美國可以有咁嘅頻道,香港作為大中華,甚至亞洲區主要交易市場,要做一個都一定唔難。不過,香港就無,係一個都無。我舉個例,全世界好多人會投資中國、香港股票,但佢哋對中、香企業嘅認知又唔會好多,想知都唔多途徑。若果有電視台拍英文節目,專訪每一個企業,又搵專家(唔係所謂股評人)做分析,咁就可以賣畀美洲、歐洲。當然,自己亞洲都可以玩。

若果亞視行呢條路,又係唔可以將個焦點放響香港,乜鬼股神、股評員、乜乜大師都唔係佢哋要請來嘅人。每一個行業都要請專家,睇係睇個行業,唔係睇個市場,乜乜中線、短線、跌蝕位,唔該全部bye bye。






記者會間,當中王維基有好多精妙嘅對答。下面其中一句,我非常喜歡

王維基:「你都知我係巧婦,你亦都知我從來都係煲無米粥……你應該只我唔係靠好多錢起家……如果講錢多,香港有好多大財團……如果講錢多,我估今日唔需要有張永霖同埋王維基坐響度。」

王維基:「醒嘅時候返亞視,發夢嘅時候返城電。」

王維基:「我好憎靠人家,我覺得香港人係有尊嚴,香港人係應該靠我哋自己香港人,香港人係唔應該成日問阿爺攞嘢。即係香港人成日問阿爺攞嘢呢,其實係一種丟面嘅事嚟。有本事就自己自己砌自己打,無本事就唔好做香港人。」

張永霖:「我哋會背對背,無人可以分化我哋同埋玩矛盾。」
王維基馬上回答記者:「笑咩嘢啫。斷背山吖嗎,我知你諗乜喇…咁大聲講,我唔聾吖嗎,真係。」

王維基:「intel都係因為咁樣樣呢,變咗今日嘅intel喳,因為做memory嘅時候做唔掂,差啲…即係…唔玩喇…做唔掂memory喎做CPU喇,所以先至有今日喳嗎。」

王維基:「我唔識國內人嘅品味嘅,如果你想將呢一個台變為國內台呢,唔關我事,我無興趣。」

王維基面對亞視國際台記者的提問,更反問該同事:「Instead of answering your questions, may I ask, since you are our colleague, how happy you are with our company today?」該同事十分尷尬,未有回答。最後,王維基對裁員問題,向她回答:「Well, in case there is really a cost cutting, if it's happen, I think the remaining staff will be very happy! I will make sure all the remaining staff much happier than today.」

王維基:「無喎,我哋張約無寫幾多年喎,呢將唔係一樣一年、兩年、三年……唔係咁樣喎。」
張永霖:「婚姻證書有無寫架?」

王維基被問會否請被無線裁走嘅員工時答:「在坐我諗……乜嘢人都有喎,香港電訊嘅又有、無線嘅……喂!呢個江湖其實好細,在坐好多Cable嗰啲,可能以前係隔離台做過呀,NOW嘅都可能喺隔離台做過呀。嘅個江湖來來去去都係呢三、四個台……我諗,出身、喺邊間台做過並唔係我哋嘅考慮。」