2008年3月11日星期二

開工

我個人認為,開工其中一個有人工收的理由,就係因為無自由。

時間上無自由
就算你的工作十分獨立,每人絕大部分時間都唔洗點同人溝通,只係需要處理文書,但你在上班時間的選擇都很低。做文職的就會朝九晚五,而做營業的就係交易時間。就算你係做裝修,你自己一個人在客人的家中工作,客人畀埋條鎖匙你隨時進場,但若果你做住家的,就要在日頭做;做寫字樓的,就要五點後先做得,又係定好晒。仲有,就算你想做早一個鐘,收早一個鐘又唔得;或者怕做唔晒,即早一個鐘返工都未必有入開門畀你入。

工作無樂趣
樂趣好個人,但工作就一定唔個人。就算你份工係寫遊戲雜誌,日日畀機你打,你都打得唔過癮,因為你唔可以話你覺得隻game悶就唔打;又要以最快時間打爆機兼搵到最多秘密,你有一個stage覺得好好玩都唔可以淨係乾打佢。你好鍾意車,畀你日日做司機,但同自己開車又唔同。開車工作係有目的,你去邊、點去、幾時去、去到停幾耐都唔係由你揀。

有責任
例如你為興趣做的事,好似寫文章咁,寫得唔好、無心機寫,大可以唔寫住,更甚至唔寫。你自己的事就無時限、無責任、無壓力,鍾意點就點。若果你做記者,你寫得唔好要再寫過,而且仲係要限時內寫返好佢。你好無興趣做的故事,又係要咁樣做,公司最大只可以容忍你做得無你有興趣的咁好,但仍然要好,要達標。

不過,返工好似唔係咁好,但有o野畀你做都算係咁,最怕係你坐喺公司,時間已經畀佢買起,但坐響公司無o野做,但你又唔可以做其它o野,莫講話自己o野,就連係你同事的o野,第二個部問的工作,你都唔可以做。坐監都話有時間你打波,你返工就係咁乾坐,坐到收工。若果日日畀錢你,淨係坐足十個鐘,除o左去洗手間之外,乜都唔做得,我估真係唔係咁多人可以頂得順。