2010年4月24日星期六

孩子是這樣 長大的嗎?

黃天賜 都市博客:孩子是這樣 長大的嗎?

對於那小伙子的故事,我只能說,我們這一代盡力令下一代幸福,但過多的幸福把下一代蒙蔽,變得好逸惡勞愛享受。孩子如此,兩代皆有責任。

一對夫婦友人,復活節假期帶同老人家及十六歲的外甥到台灣墾丁旅遊,回來後,他倆跟我分享了外甥的小故事。

夫婦抵達墾丁首天,入住民宿,外甥踏入大門,見一隻蚊子飛過,大叫:「舅母,呢度有蚊,幫我開大個冷氣。」舅母問:「開大冷氣做乜?」「趕走隻蚊。」舅母問:「那你去開啊!」「我唔想郁。」

旅程中,還有八十多歲的老人家,夫婦早已租了一輛小車,由司機載同家人四處遊覽,欣賞風景,但每到一處外甥都不願下車,舅母問:「做乜唔落車?」「出面好熱。」舅母問:「那你來做乜?」外甥都不情不願地下車,但在烈日下穿上有帽長袖外套,因為怕曬傷皮膚。

晚上,他們入住一間老牌五星級酒店,酒店門外,外甥在問:「間酒店咁舊嘅?」舅父安慰回應:「入去睇吓先啦!外殼唔代表一切。」乘電梯登房間,外甥又問:「點解電梯好似有陣味嘅?」夫婦二人無奈。

酒店提供自助晚飯,一行人高興地準時入座,各自找喜愛的食物,一向愛吃的外甥,今回只選了少許食物,便返回座位,舅父覺得奇怪,以為他身體不適,問:「係咪唔舒服,食咁少?」「前幾日同媽咪食咗幾次自助餐,嗰度好多嘢食,有壽司、魚生同長腳蟹,呢度款式好少,無咩胃口。」舅父聽了,繼續無言以對,為怕虧本,只好自己多吃。

墾丁玩了兩天,一家前往高雄,舅父愛吃牛肉麵,見有牛肉麵的牌檔,建議大家一試,外甥說:「舅父,牛肉麵有咩好食,呢度無冷氣,食到成身汗。」舅父聽了,知道問題不在於牛肉麵,而是舖子沒有冷氣。

第四天,行程終於完結了。一家到達高雄機場,外甥打了一個長途電話給母親:「媽咪,我同舅父喺高雄機場,返到香港係唔係坐的士返屋企?」掛線後,外甥破口大罵:「白癡!浪費時間。」舅父問:「咩事?」「媽咪叫我坐巴士再轉的士。」「咁有咩問題?」「係機場搭巴士要搭成個鐘頭,再轉的士,差不多個半鐘先返到屋企,係咪白癡兼浪費時間吖?點解唔畀我係機場坐的士返屋企呢?」舅父諷刺說:「你呀媽真喺白癡,因為佢出錢畀你去旅行。」外甥聽了,輪到他默不作聲。

故事說完了,他倆問:「這一代是如此嗎?今天的大學生是怎麼樣?」我說,十六歲的我,只能幻想坐飛機,能夠有機會跟父母坐火車回鄉已高興不過了。

對於那小伙子的故事,我只能說,我們這一代盡力令下一代幸福,但過多的幸福把下一代蒙蔽,變得好逸惡勞愛享受。孩子如此,兩代皆有責任。

黃天賜
香港浸會大學新聞系講師

若多一些這類人也不錯的,至少我不用擔心「長江後浪推前浪」。老老實實,非親非故,我理得你10歲仲要工人或者阿媽幫你著鞋,又或者20歲仲係阿媽每日幫你揀好晒底面衫褲放響你床尾等你返大學著,最緊要你唔好阻住我搵食,同時又確保我真係好唔掂時,仲有一百幾十個呢啲低能仔畀我坤吓水吓。

對於上述那位小朋友,真係懶到咁,不如你叫你老母幫你打埋飛機吖,甚至乎吹埋都得,若果你咁鍾意舒服。

上述說話並不誇張,香港真係有至少一個Case,一個單親媽媽習慣性地幫佢個仔自己嚟。呢個Case 係有一個醫生confirmed。