2010年2月22日星期一

家庭煮婦

我所說的並非是家庭主婦,而是家庭煮婦。

剛看到最新一輯《蘇 Good》,看到那些貌似家庭主婦的人,炒滑蛋炒到又乾又硬,最後阿蘇食都唔食。被批評的其中一名參與者很不服氣,她說:「佢食都唔食。」其實看到這樣的蛋,對不起,我也不會食。

當我細個以為淨係女人先識煮飯,因為屋企通常係女人煮,放學返到屋企一點半,又係女人教煮飯,到大個先發現,原來出面絕大部分做廚都係男人。blog 圈中某人,煮嘢食有返咁上下,我相信大家都知。老老實實,我不介意你是無飯主婦,唔識或者唔想都無計,反正每個人興趣唔同。

不過,好多好多家庭主婦以為自己是家庭煮婦,自己唔識煮,屋企局食或啫畀面你先食,並唔代表好食。你煮咗十幾年都煮到咁,好心喇。有部分相熟朋友,話自己大家大細都係佢煮,個個都食到咁大。小姐,煮得好難食,由細食到大,只係習慣咗,更何況要食大啲小朋友容乜易,但有營養之餘兼好食,就係重點。

有啲人獻醜煮完之後畀我狠批,就會咁講:「家庭小菜啫。」其實呢一個理由並唔成立,第一,「小菜」只係個名,唔代表求其;第二,好唔好食,無家庭同餐廳之分。

我好理解你屋企唔會每晩凌晨煲定上湯、高湯,你亦唔會有幾個分別用嚟走油、炸嘢嘅鑊,更加唔會自己去廠訂唔同嘅生抽、老抽。唔緊要,你話到名煮家庭小菜,但我再強調,小菜唔洗你咁多架生啫,無話可以唔好食。我真係見過西芹炒魷魚,魷魚唔起花都算,仲要成隻炒,炒完乾到薄獻都唔打。生粉水啫,有幾煩呀!

仲有一點,千祈唔好用健康嚟做「擋箭牌」話唔落豬肉呀、落少啲油呀,唔好炸呀。有啲菜係咁整,你一係就唔好整,你一係就用一用你個腦,諗一諗點樣可以又少油又好食。無人話好食嘅嘢一定唔健康,兩者唔會整味味嘢都會出現對立。我保證,呢啲所謂嘅家庭煮婦,就連白切雞都唔會整得好食。好食嘅話,你日日整面包都好食。仲有,真係咁有心想屋企人健康,拉埋屋企人星期日去行山游水咪得囉,唔食油唔等如健康喎。

有次有機會整公仔面畀大家食,我朋友話,乜原來公仔面咁好食。我有少少驚訝:「乜公仔面會難食o架咩。」原來,佢阿媽連公仔面都唔識煮,係水未熱就放面兼放味精,水熱咗先計3分鐘,咁個面就唔彈之餘,味精水又整得太耐,所以會有少少似苦嘅味。有心整公仔面嘅話,3分30秒後即拿起沖凍水;湯唔好用最熱水開。

真係有心想整好嘢嘅話,由早餐開始,學吓點樣揀面包,點樣處理大大片嘅西生菜,點樣煎隻唔會爛黃嘅蛋,點樣煲粥先好食又唔起水,由早餐慢慢做到晚餐喇。