2008年6月17日星期二

電視(一)

身邊的人,都問我高清/標清;模擬/數碼;機頂盒等等等等的問題。

我認為可笑但實在不容易令人理解的問題有很多,例如:

係唔係要買LCD先睇到高清,唔洗機頂盒?
係唔係大廈提升系統就睇到高清?
乜淨係室內天線先可以收高清咩?
係唔係高清即係數碼?
係唔係唔換電視無得睇電視?

要解釋咁多問題,其實首先要明白以下的幾點?

1) 模擬/數碼
某程度上,模擬或者數碼只係廣播技術入面的語言。由電視台發出來的信號,可以用好多方法傳播。電視台將「畫面」先變成「電磁波」,響大氣傳送,而個電磁波個形態跟本就唔係個畫面。我咁講,你望到個發射站,但你唔會見到個發射站有畫面傳出去,你亦都見唔到你條天線收緊個畫面,因為發射站只係發「電磁波」,而唔係「畫面」;天線亦只係接收「電磁波」。

接收到電磁波,先會變成影像電訊,再變成原本個畫面響你電視視上面顯示。

講返模擬/數碼,佢某程度上只係一種點樣以「電磁波」演繹個「畫面」的方式。好似以前你聽歌,同一專輯可以買錄音帶或者買CD,佢技術上有唔同,但你都係聽緊同一個歌手的歌。

好似我講一組數字畀你聽咁,我可以用阿拉伯數字2225517,可以用中文二二二五五一七,可以用英文triple two double five one seven。表達內容一樣,但演繹方式唔同。

香港廣播方式

免費電視  數碼/模擬同步
now TV   數碼
有線電視  數碼
收音機   模擬

我舉多個例,其實你聽收音機,都有網上同步。其實收音機除以電磁波以模擬作廣播外,亦接近同步地在互聯網作數碼廣播。

兩者某程度上無分別,你所收聽的內容都是一樣。

沒有留言: